Prize Apply

להגשת מועמדות, נא להוריד את המסמך שלהלן:

כבר מילאתם את המסמך? נא להגישו בטופס שלהלן:

    תודה, מועמדתך נקלטה בהצלחה !

    מוסדות בן-גוריון

    מוסדות בן-גוריון

    המכון למורשת בן-גוריון

    בשנת תשל"ז 1976 חוקקה הכנסת את חוק דוד בן-גוריון 'לזכרו ופועלו של דוד בן-גוריון והנחלת מורשתו לדורות'. מכוח חוק זה הוקם המכון למורשת בן-גוריון והוגדרו תפקידיו.
    כיום, לאחר שנות פעילות רבות, מהווה המכון מרכז ארצי לחינוך והדרכה, אשר מטרתו להנציח את פועלו של דוד בן-גוריון ולהקנות את ערכי הציונות.

    אתר האינטרנט של המכון למורשת בן-גוריון

    מדרשת בן-גוריון

    מדרֶשֶת בן-גוריון היא יישוב קהילתי בקרבת קיבוץ שדה בוקר שברמת הנגב, בין באר שבע למצפה רמון, ובו מוסדות חינוך ומחקר. בשנת 1962 החלה בניית המבנים הראשונים במקום, ובשנת 1962 נפתח בית ספר שדה שדה בוקר, והונחה אבן הפינה למדרשה, לפי חזונו של ראש הממשלה הראשון, דוד בן-גוריון.

    המדרשה שימשה מאז הקמתה כמרכז לימוד ומחקר, בעיקר של הנגב אך גם בנושאים אחרים. המדרשה הוקמה כתאגיד ממשלתי "מדרשת שדה בוקר" מתוקף חוק בין גוריון. התאגיד היה הבעלים של היישוב וטיפל בכל הנושאים המוניציפליים. משנת 2003 הוכרז המקום כיישוב (בדומה לכול ישוב אחר בארץ) במסגרת המועצה האזורית רמת נגב. במדרשת בן-גוריון נמצאת אחוזת הקבר של דוד ופולה בן-גוריון.

    אתר האינטרנט של מדרשת שדה בוקר

    מכון בן-גוריון לחקר ישראל והציונות, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

    מכון בן-גוריון לחקר ישראל והציונות הוקם בשנת 1976 מכוח "חוק דוד בן-גוריון – לזכרו ופועלו של דוד בן-גוריון והנחלת מורשתו לדורות", ובהסכם בין קרן בן-גוריון לאוניברסיטת בן-גוריון בנגב. תכלית המכון היא לבחון את התחדשות העם היהודי במולדתו. המכון, הממוקם בהר הנגב וסמוך לקבר דוד בן-גוריון, הוא חלק מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב. 

    אתר האינטרנט של מכון בן-גוריון לחקר ישראל והציונות, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

    יד דוד בן-גוריון

    יד דוד בן-גוריון היא עמותה ישראלית אשר הוקמה ביוזמתו של דוד בן-גוריון לשם פיתוח הנגב. כיום, העמותה פועלת גם להנצחת זכרו ומורשתו של בן-גוריון, הקמת מפעלים לזכרו, לרבות מוסדות תרבות וחינוך, מכוני מחקר, מוזיאונים וספריות.

    יו"ר העמותה כיום הינו רא"ל (במיל') גדי איזנקוט.

    אתר האינטרנט של יד דוד בן-גוריון

    דילוג לתוכן